5 januari – Prime Outlets

Maandag gingen we… en dat is vast heel verrassend… shoppen. Ik vind zelfs niets saaier dan uitgebreide winkelverhalen van een ander horen, dus ik zal het bij veel foto’s en weinig tekst houden.

We gingen als eerste naar Prime Outlets. Vreemd genoeg waren we daar nog nooit eerder geweest, maar we hadden over deze mall wel goede dingen gehoord. Ons doel was in de eerste plaats sportschoenen voor de kinderen te kopen. Niet alleen vrijetijdsschoenen, maar ook American Football schoenen. Beide jongens zitten op American Football, maar de kinderen in het team hebben allemaal gewone voetbalschoenen aan. Dit omdat de schoenen die speciaal voor deze sport zijn bestemd niet in Nederland te koop zijn. Nu we toch hier zijn is het natuurlijk een uitgelezen kans om de juiste schoenen voor de kinderen te kopen.

Prime Outlets was nog steeds helemaal in kerstsfeer. Ik vraag me eigenlijk af wanneer hier in Amerika de kerst ooit over is. Misschien nooit?

DSCF0815

winkelen zondag en maandag1

winkelen zondag en maandag2

De kinderen krijgen er maar geen genoeg van om met de rendieren op de foto te gaan, haha. Ik vind zelf ook dat het heel leuk gemaakt is. En het zijn er veel, heel veel.

winkelen zondag en maandag3

Al met al konden we in Prime Outlets goed slagen. Hier zullen we zeker eens terug komen. Als het niet deze vakantie is, dan wel een volgende keer.

DSCF0870

Tegenover Prime Outlets heb je Festival Bay Mall. Hier zijn we al wel eerder geweest en dat was niet zo’n succes. Het is een wat doods winkelcentrum met veel leegstand. Maar omdat het vlakbij is gaan we er toch even kijken. Bovendien vinden vooral Michael en de kinderen Outdoor World erg leuk.

DSCF0877

Outdoor World is voor ruige mannen die van vissen en jagen houden. Mannen die aan het einde van de dag een lap vlees boven het vuur grillen en daarna hun vrouw aan hun haren hun hol binnen slepen. Zoiets dan.  Ans en ik liepen er in ieder geval verloren rond, terwijl Michael en de kinderen juist helemaal opbloeiden. Zelfs het hartje van Lou begon te kloppen bij het zien van zoveel mannenopwinding.

DSCF0883

DSCF0888

En  daar zitten ze weer:

DSCF0891

Zo ziet zo’n  mannengrot er dan zo ongeveer uit:

DSCF0894 Al moet ik zeggen dat ik zo’n countrykerstboom wel supergezellig vind.

DSCF0897

Voor de rest krijg ik spontaan vlekken voor mijn ogen wanneer ik aan die winkel terugdenk. Ik zie vaag beelden van rijen wapens, camouflagekleding en opgezette dieren. En  daarbij een opgewonden Lou die met een opgezet hert op de foto wilde. Maar verder? Pfff, dit gedeelte laat ik graag aan kerels over.

DSCF0910

Het resterende gedeelte van Festival Bay Mall is nog net zo teleurstellend als de laatste keer dat we daar waren. We kopen alleen in de winkel van Universal wat spulletjes. De kerstspullen zijn daar dik in de aanbieding en we scoren weer een paar heel leuke dingetjes. Een tijdje terug zei ik dat , mocht ik een pelikaan voor in de kerstboom tegenkomen, ik deze onmiddellijk zou kopen. Hier hebben ze inderdaad pelikanen voor in de kerstboom, hihi, en ik koop er dus inderdaad een paar van.

DSCF0960

Het winkelcentrum is verder zo uitgestorven dat ik, in een afgelegen toilet, zo snel mogelijk mijn broek weer ophijs, omdat ik vrees dat ik hier slachtoffer zal worden van een seriemoordenaar.  En dat kunnen we net even niet hebben.

Wanneer we weer buiten komen is het alweer flink donker en is het tijd om richting de villa te gaan.

DSCF0981 DSCF0996

Geen opmerkingen: